وريستور در پكيج ديواري

وريستور در پكيج ديواري نوعي مقاومت وابسته به ولتاژ مي باشد كه براي محافظت از قطعه ها و مدار هاي الكتريكي در برابر ولتاژ مصرف شده استفاده مي شود . اين قطعه در مدار ها با مصرف كننده به شكل موازي قرار مي گيرد.

اگر در پكيج ديواري ها ولتاژ ورودي و ولتاژ وريستور برابر باهم باشند در اين صورت مقاومت وريستور بي نهايت خواهد بود ،

پس اگر ولتاژ ورودي از محدوده ي ولتاژ وريستور بالاتر باشد در اين حالت عملكرد مدار بي تاثير خواهد شد و مقاومت وريستور از بي نهايت به صفر خواهد رسيد و مدار به شكلي موازي بسته خواهد شد و در اين صورت اتصال كوتاه رخ خواهد داد .

براي تست كردن و ازمايش وريستور اگر يك اهم متر را بر روي پايه هاي وريستور با دو سر وريستور جداي از مدار قرار دهيم بايد به بي نهايت اهم را نشان دهد در غير اين صورت داراي نقص و عيب خواهد بود .

در پكيج ديواري يك مقاومت حساس به درجه حرارت از جنس نيمه هادي مي باشد .

در ترميستور هاي NTC ترميستور ها يا از نوع ترميستور با ضريب حرارتي مثبت هستند و يا ترميستور با ضريب حرارتي منفي  كه در ترميستور با ضريب مثبت ، مقدار مقاومت با زياد شدن دما افزايش پيدا مي كند و در ترميستور با ضريب حرارتي منفي ، مقدار مقاومت در صورت كاهش پيدا كردن دما كاهش پيدا مي كند .

نحوه ازمايش كردن و تست اين نوع از ترميستو ها به اين شكل است كهبايد ابتدا ترميستور ها را از مدار جدا كنيد و سپس با يك اهم متر ان ها را تست كنيد ، در اين حالت اهم متر بايد ۲ الي ۱۰ اهم را نمايش بدهد .

اگر شما در يك واحد مسكوني و يا اداري هستيد مي توانيد به استفاده از جاي چندين پنل ديواري مانند پكيج ديواري از داكت اسپيلت يا از نوعي هواساز مركزي استفاده كنيد و ان را به عنوان مثال در پشت سقف كادب قرار دهيد تا با اين روش تمامي اتاق ها و فضاهاي انجا كه احتياج به تهويه دارند، تهويه شوند.

 

اميدوارم اين مطلب مورد توجه شما عزيزان واقع شده باشد . همچنين شما را به بازديد از صفحه داكت اسپيلت وبسايت تهويه پارس دعوت مينماييم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.