نحوه نگهداري و استفاده صحيح از جواهر

هداري و استفاده صحيح از جواهر 1394/07/27

1 – مواظب باشيد قبل از استحمام و يا شستن دست هايتان جواهر خود را خارج كنيد، چرا كه مواد شوينده و صابون باعث بوجود آمدن لايه اي نازك بر روي آنها مي گردد.
2 - با جواهر خود آشپزي نكنيد، زيرا گرما، حرارت و همچنين روغن باعث وارد آمدن ضرباتي به جواهرات مي شود.
3 - همواره سعي كنيد بعد از استفاده از لوازم آرايش و يا عطر زدن، از جواهر خود را استفاده كنيد.
4 - جواهر خود را تنها با پارچه هاي مخصوص و يا نمدي تميز كنيد، چون استفاده از ساير پارچه ها و يا حوله موجب خراش برداشتن جواهر مي شود.
5 - تا جايي كه ميتوانيد جواهر خود را از مواد شيميايي، ضربه، نورخورشيد و گرماي شديد دور نگه داريد.
6 - كلر موجود در آب باغث شل شدن و يا تغيير رنگ نگين هاي مي شود، پس بهتر است قبل از استفاده از استخر و يا شستشوي ظروف و يا لباسها جواهر خود را در بياوريد.
7 - براي جلوگيري از خراشيدگي جواهرات خود، آنها را به صورت جداگانه نگهداري كنيد.
8 - نگهداري جواهر نقره در بسته بندي هاي در بسته، كدر شدن آنها را به عقب مي اندازد.
9 – هيچ وقت مرواريد را در كيسه هاي پلاستيكي نگهداري نكنيد.
10 - جواهر حاوي زمرد را هرگز با بنزين و يا آب گرم شست و شو ندهيد، چون احتمال ترك خوردگي آن زياد مي باشد.
11 - طلا و ساير جواهرات بعد از مدتي استفاده كردن، به دليل قرار گرفتن در مجاورت بدن هاي كثيف دچار كدر شدگي مي گردند، لذا بايد انها را تميز كرده و يا مورد جلا قرار بگيرند.
12 - يكي از متداول ترين روش ها در تميز كردن جواهر استفاده از آب، صابون و مسواك مي باشد.


خريد جواهرات :

 خريد جواهرات به اندازه يك دريا و حتي بيشتر از آن به گستردگي زميني ميباشد كه روي آن سكنا داريم چون سنگ هاي جواهرات هم به گستردگي زمين مي باشد ولي سنگ هاي متداول در بازار معمولا به چهار يا پنج عدد مورد پسند مي كند كه شامل : برليان (الماس) - زمرد - ياقوت - عقيق - فيروزه و ... و در بعضي موارد توپاز مي باشد . سود جواهرات بين 25 تا 30 درصد مي باشد و همچنين قيمت برليان و سنگ به صورت جداگانه محاسبه ميشود به طور مثال هر قيراط برليان تك پيك قيراطي (هر 200 سوت يكپنجم گرم يك قيراط است) 680.000 تومان است خريد جواهرات رايج در بازار تهران كه از سنگ هاي برليان اتمي استفاده شده است اغلب وزن برليانهاي اتمي را در زمان خريد با وزن طلا محاسبه ميكنند و در هنگام فروش وزن آن را از طلا كم كرده و خريداري مي كنند يكي از دلايل به صرفه بودن خريد طلا به جاي جواهرات همين كسر وزن سنگ ها مي باشد .

اميدواريم اين مطلب مورد توجه شما عزيزان واقع شده باشد . همچنين شما عزيزان ميتوانيد با مراجعه به قسمت فروشگاه وبسايت جواهري گارنت نسبت به خريد جواهرات به صورت آنلاين اقدام نماييد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.