تست ترانس تغذيه پكيج ديواري

در اين بخش مي خواهيم روش هاي تست در ترانس تغذيه پكيج ديواري را بيشتر توضيح دهيم  يكي از روش هايي كه قبلا اشاره شد روش تست با برق بود ، در اين روش به وسيله يك آوومتر و تنظيم ان بر روي ولت متر به ميزان ۹ ولت از روس پايه اول و دوم و ۱۸ ولت از سر اول و سر سوم را نشان دهد . و بين ۲ و ۳ بايد ۹ ولت برقرار باشد در غير اين صورت داراي نقص است و بايد عوض شود.

يكي ديگر از روش ها روش تست كردن پكيج ديواري بدون برق است .در اين حالت ترانس را جدا مي كنيد و سپس به وسيله آوومتر و قرار دادن آوومتر بر روي اهم سنج ، مقاومت سيم پيچ اوليه بايد K1 را نشان دهد و مقاومت سيم پيچ خروجي نيز بين ۱ و ۳ بايد k5.5 را نمايش دهد. در  صورتي كه خلاف اين حالت باشد داراي عيب است و بايد سريعا تعويض شود .

آوومتر در پكيج ديواري يك نوع دستگاه است كه مي تواند ولتاژ و آمپر و اهم يك مدار برقي را نمايش دهد .

يكي از مزيت هاي داكت اسپيلت را ميتوان اين مورد اشاره كرد كه داكت اسپيلت ها در زماني كه استارت مي زنند مقدار مصرف بسيار پاييني دارند و باعث كاهش مصرف برق به دليلجريان مصرفي اندكي مي شوند .

به طور مثال اگر بخواهيم يك داكت اسپيلت را با يك كولر ابي مقايسه كنيم و مصرف برق ان ها را مورد بررسي  و مقايسه قرار دهيم به اين نتيجه ميرسيم كه اختلاف چندان زياد و قابل مشاهده ايي با يكديگر ندارند. كه همين امر يك مزيت براي داكت اسپيلت محسوب مي شود.

در پكيج ديواري در ورودي برق اصلي يك فيوز قرار دارد كه در مقابل هر نوع اتصال برق هرچند به شكل بسيار كوتاه و كوچك باشد عمل مي كند و جريان برق ورودي را به برد قطع مي كند .

يكي از معايب فيوز ها اين است كه فيوز ها در پكيج ديواري قابل تعمير نيستند و بايد بعد از انكه عيوب مدار از اتصالات احتمالي و يا كشيدن جريانات اضافي برطرف شد ، ان فيوز تعويض گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.