اختلاف قيمت در جواهرات مشابه

زماني كه شما قصد انتخاب يك جواهر را داريد و براي خريد جواهرات مورد علاقه خود چه از طريق اينترنت و چه از طريق جواهر
فروشي ها اقدام مي كنيد ، حتما به اين نكته دقت كرده ايد كه چند مدل جواهر با ظاهري مشابه اما قيمت هاي بسيار متفاوتي دارند. احتمالا شما نيز همواره به اين موضوع فكر كرده ايد كه دليل اين همه اختلاف قيمت چه چيزي مي تواند باشد و ايا اين اختلاف يك مسئله طبيعي و منظقي است يا خير.

بگذاريد با يك مثال از محصولاتي به غير جواهر به بررسي اين موضوع بپردازيم : فرض كنيد شما به دنبال خريد يك دست لباس ورزشي هستيد و در حين گشتن به دنبال لباس مورد علاقه تان وارد فروشگاهي مي شويد و يك نمونه لباس را ميبينيد كه با قيمت  20.000 تومان و لباس ديگري با همان شكل ظاهري با قيمت 100.000 تومان ! شما وقتي علت اين امر را از فروشنده جويا مي شويد با اين پاسخ روبرو مي شويد كه اين لباس گرانتر داراي مارك اديداس است ولي ان لباس ارزانتر فقط شبيه نمونه اصلي ان استو براي همين است كه قيمت پايين تر و به تناسب كيفيت پايين تري هم دارد .

براي خريد جواهرات هم موضوع به همين شكل است و در مورد همه نوع جواهر يا سنگ هاي قيمتي هم به همين شكل است به عنوان مثال براي خريد جواهرات وارد يك مغازه مي شويد و چندين انگشتر با يك سنگ قيمتي را مي بينيد كه كيفيت و قيمت هاي متفاوتي دارند به عنوان مثال اگر بخواهيد در مورد نگين يك انگشتر بيشتر بدانيد ، در همين مورد چندين نكته مهم وجود دارد كه در قيمت و كيفيت ان انگشتر تاثير گذار است مثلا نوع نگين ان چگونه است ؟ ايا نگين يمني است يا چيني يا خراساني . يا .... . يا حتي نوع تراشي كه اين نگين خورده است از نوع تراش ساده است يا تراش الماسي و .. و هزارن دليل ديگر.

با توجه به اينكه خريد يك كالاي مرغوب تر و با كيفيت تر همواره باعث غرور ما مي شود اما به هر حال در انتها اين خود شما هستيد كه انتخاب مي كنيد در خريد جواهرات و انتخاب جواهر مورد دلخواه خود چه كيفيتي را بپسنديد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.